Menu odnośników dodatkowych

15-18 czerwca 2020 r.

15 czerwca 2020

Dzień  dobry. Jak się macie??

Ostatnie tygodnie poświęcamy  połączeniu  teoretycznych opracowań  piosenek i utworów z kopiowaniem ich elementów  oraz całości utworów. Żeby do końca poznać piosenkę czy dany utwór  proponuje jeszcze raz:

 -   posłuchać wersji oryginalnych utworów 
 -   śpiewać  melodie w celu jej utrwalenia (może być bez tekstu)
 -   wychowankowie śpiewający  przyswajają  tekst, 
 -  wychwycić różnice tempa oryginałów  z  podanymi przeze mnie ćwiczeniami .
 -   ćwiczyć w wolnych  tempach 
 -   po utrwaleniu akompaniamentu  ,  zaczynamy ćwiczyć ze  śpiewem  to trudny proces, ale możliwy do osiągnięcia  przez      powtarzanie, powtarzanie.

PROCES powtarzania   uruchamia  wasze  specjalnie uwrażliwione  zmysły i właściwości psychiczne jak: stopień wrażliwości,  pamięć muzyczną  i   skupienie  na jednym ''przedmiocie '' przez dłuższy czas  -- ( cierpliwość !! .)

W tak zwanym  między czasie proszę utrwalać wcześniej podane   nowe  akordy , nowe kadencje , oraz poznawać nowe rytmy ! 

16 czerwca 

 ..  Wracamy do wprawek , gama C dur i  chromatyka  wykonujemy   kostkując ( od struny do struny )   na jednym dzwięku   po cztery uderzenia na jednym dżwięku , trzy  uderzenia na jednym dzwięku , potem dwa uderzenia   i na koniec po jednym .

  c c c c  , d d d d , e e e e  itd. kostkuj naprzemiennie .
  c c c     , d d d    , e e e     itd. kostkuj naprzemiennie .

Zachęcam WAS do słuchania naszych piosenek w wersji oryginalnej, podśpiewujemy słuchając i tym razem kierujemy naszą uwagę na zakończenia utworów .

Po wielokrotnym przesłuchaniu piosenek następuje  uruchomienie waszej wyobrażni, emocjonalności, wrażliwości na piękno (melodia, brzmienie akordów czyli harmonia, tekst piosenki) oraz specyficzne właściwości danego utworu (rytm, metrum, akcentowanie, tempo, styl)  . 

Teraz gramy piosenki lepiej, bo więcej o nich wiemy - czyli jesteśmy osłuchani!!!

18 czerwca

Dziś  chciałbym  skupić  Waszą uwagę  na samodzielnym rozumieniu rozpoczynania piosenki - utworu . Nazywamy to  nabiciem tempa   , zawsze robiliśmy to  w grupie  czyli  ja robiłem  to  za  WAS  . Indywidualne myślenie polega na tym , że znając metrum np.    4/4    lub    3/4  {  korzystając z metronomu    podczas ćwiczenia ustalamy  tempo  wolniejsze  } ,  natomiast po wielokrotnym  słuchaniu elementów utworu, a  potem całości  dochodzimy  do  wprawy  w trafianiu  w tempo  .

Rozpoczynając  wracamy  myślami do oryginału ,  nucimy , mruczymy ,podśpiewujemy  i  w momencie kiedy uznamy, że '' to jest to  ''  uruchamiamy prawą nogę- stopę   stukając  ćwierć nuty  głośno je  wypowiadamy  1 2 3 4  ,   1 2 3 4  .   Nabiliśmy  tzw  .dwa  puste takty.   Proszę próbować  -   to szczególnie  ceniona umiejętność  w  grupie , zespole  . Wszyscy  powinni wiedzieć wcześniej , że nabijamy dwa takty i   pozostać  w skupieniu  - powodzenia.

POZDRAWIAM.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu