Konkurs adresowany do uczniów szkół podstawowych. Zadaniem uczestników jest napisanie testu wiedzy oraz obsługa zdarzenia drogowego jakim jest wypadek - udzielenie pomocy ofiarom, zabezpieczenie miejsca wypadku oraz poinformowanie służb ratowniczych o zdarzeniu.
Młodzieżowy Dom Kultury w Radomiu zaprasza młodzież szkolną z klas IV-VI do udziału w XX Powiatowym Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego „Zimowy Rower”. Współorganizatorem konkursu jest Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Radomiu, UTH w Radomiu oraz Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu. Konkurs planowany jest w dniu 22 marca 2019r. o godz. 9.30
W konkursach w roku szkolnym 2018/19 nie mogą brać udziału zawodnicy, którzy uczestniczyli w jakiejkolwiek z imprez z zakresu BRD w poprzednich latach (w konkursach organizowanych przez MDK w roku szkolnym 2015/16 2016/17 2017/18).
Natomiast jedni i ci sami zawodnicy występować mogą we wszystkich konkursach w jednym roku szkolnym.
Regulamin: Do konkursu należy zgłosić jedną trzyosobową drużynę oraz od 1 do 3 zawodników rezerwowych, która wykaże się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania i pomocy przedlekarskiej (forma testowa) oraz zasad zachowania się na drodze
w miejscu wypadku (forma praktyczna) finał.
I etap
Zgłoszenia należy nadesłać do dnia 12.03.2019 r. na e-maila: brd.mdk@wp.pl z podaniem imienia, nazwiska, zawodnika wchodzącego w skład 3-osobowej drużyny oraz max. trzech zawodników rezerwowych i opiekuna oraz adresem mailowym opiekuna.
W przypadku zgłoszenia się mniej niż 15 zespołów, eliminacje odbędą się w dniu finału. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz zmiana terminu eliminacji na dzień finału zostanie przesłana mailem.
Numery startowe będą nadawane w odwrotnej kolejności od terminu zgłoszenia. Szkoła, która zajmie I miejsce po eliminacjach dostaje ostatni numer startowy na finale.
II etap
Eliminacje - 22.03.2019 r. o godz. 9.30, MDK ul. Słowackiego 17
Zawodnicy muszą wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania I pomocy przedlekarskiej (sprawdzian testowy). Suma punktów całej drużyny decyduje o kolejności miejsc.
Sprawdzian z przepisów ruchu drogowego wyłoni 10 drużyn, które wezmą udział w Finale. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika.
Czas 20 minut
Punktacja z części teoretycznej :
- 1 błąd ze znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej - 2 pkt. karne
- 1 błąd z ogólnych przepisów ruchu drogowego - 5 pkt. karnych
- 1 błąd ze znajomości znaków drogowych - 5 pkt. karnych
- 1 błąd ze znajomości bezpiecznego poruszania się na rowerze - 3 pkt. karne
- 1 błąd ze znajomości pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie - 10 pkt. karnych
III etap
Finał - 22.03.2019 r. o godz. 9.30, MDK ul. Słowackiego 17
1. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika.
Punktacja z części teoretycznej jak w eliminacjach.
2. Wspólnym zadaniem drużyny będzie wykonanie czynności związanych z wypadkiem drogowym, to jest:
- ocena i udzielenie I pomocy ofiarom wypadku,
- zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku,
- poinformowanie służb o zdarzeniu.
Zawodnicy losowo wybierają jedną czynność i wykonują ją równocześnie. Każdy
z trzech zawodników wykonuje jedną czynność.
Zawodnicy na miejscu zdarzenia mogą spotkać się z sytuacjami (wypadek), w którym uczestniczyli np:
- I sytuacja: rower i poszkodowany/człowiek(manekin),
- II sytuacja: pojazd i poszkodowany/człowiek(manekin).
Poszkodowany może być wcielony w rolę kierowcy lub pieszego. Każda szkoła losowo wybiera jedno zdarzenie.
Do wykonania czynności związanych z wypadkiem posłużą: manekin, materiały medyczne, nosze, telefon, trójkąt, gaśnica, kamizelka odblaskowa oraz inne elementy. Miejsce zdarzenia to droga publiczna z wyznaczoną osią jezdni. Konkurencja zostanie przeprowadzona na sali, lub na parkingu przed MDK. W rolę poszkodowanego , któremu będzie udzielana I pomoc zamiast manekina, może zostać wcielona „żywa” osoba, (uczestnik, nauczyciel). Organizator przewiduje możliwość dokonania zmian w regulaminie ze względów niezależnych od niego.
Wszelkie informacje można uzyskać u organizatora p. Kamila Śmiechowskiego pod e-mail: brd.mdk@wp.pl lub na stronie internetowej: www.mdk.radom.pl w zakładce regulamin pod datą konkursu.
Klasyfikacja: I miejsce zajmie drużyna, której miejsca z dwóch konkurencji – teoretycznej i praktycznej będą najwyższe. W przypadku uzyskania tego samego wyniku o kolejności miejsc zadecyduje wyższe miejsce z części teoretycznej.
Najlepsze drużyny otrzymają nagrody ufundowane przez Dyrektora WORD w Radomiu oraz Dyrektora MDK.
Ochrona danych osobowych:
1. Zgłoszenie do udziału w Turnieju BRD oznacza zgodę na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych podanych w kartach zgłoszenia i karcie informacyjnej w celach niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia organizowanego wydarzenia zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz.U. 2018 poz. 1000). Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do ich wglądu i poprawienia.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania danych: wizerunku, imienia i nazwiska, miejscowości, nazwy instytucji delegującej w zakresie publicznej promocji i sprawozdawczości szczególnie do wyróżnionych i nagrodzonych osób.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do fotograficznej i audiowizualnej rejestracji i prezentacji oraz prezentacji zarejestrowanych multimediów w materiałach promocyjnych i sprawozdawczych związanych z organizacją Turniejów BRD.