Menu odnośników dodatkowych

XVIII Powiatowy Turniej Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego „Zimowy Rower”

Termin: 
czwartek, 22.03.2018 - 09:00
Miejsce: 
MDK

Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV-VI szkół podstawowych z Radomia i regionu.

Do konkursu należy zgłosić jedną trzyosobową drużynę, która wykaże się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania I pomocy przedlekarskiej (forma testowa) oraz zasad zachowania się na drodze w miejscu wypadku, w tym: ocena i udzielenie pierwszej pomocy ofiarom wypadku, zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku, poinformowanie służb o zdarzeniu.


W konkursach w roku szkolnym 2017/18 nie mogą brać udziału zawodnicy, którzy uczestniczyli w jakiejkolwiek z imprez z zakresu BRD w poprzednich latach (w konkursach organizowanych przez MDK w roku szkolnym 2014/15 2015/16 2016/17). Natomiast jedni i ci sami zawodnicy występować mogą we wszystkich konkursach w jednym roku szkolnym.

Regulamin

Do konkursu należy zgłosić jedną trzyosobową drużynę oraz od 1 do 3 zawodników rezerwowych, która wykaże się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania i pomocy przedlekarskiej (forma testowa) oraz zasad zachowania się na drodze w miejscu wypadku (forma praktyczna) finał.

I etap

Zgłoszenia należy nadesłać do dnia 12.03.2018 r. na e-maila: brd.mdk@wp.pl z podaniem imienia, nazwiska, zawodnika wchodzącego w skład 3-osobowej drużyny oraz max. trzech zawodników rezerwowych i opiekuna oraz adresem mailowym opiekuna.

W przypadku zgłoszenia się mniej niż 15 zespołów, eliminacje odbędą się w dniu finału. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz zmiana terminu eliminacji na dzień finału zostanie przesłana mailem.

Numery startowe będą nadawane w odwrotnej kolejności od terminu zgłoszenia. Szkoła, która zajmie I miejsce po eliminacjach dostaje ostatni numer startowy na finale.

II etap

Eliminacje 22.03.2018 r. o godz. 9.00, MDK ul. Słowackiego 17

Zawodnicy muszą wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania I pomocy przedlekarskiej (sprawdzian testowy). Suma punktów całej drużyny decyduje o kolejności miejsc. Sprawdzian z przepisów ruchu drogowego wyłoni 10 drużyn, które wezmą udział w Finale. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika.

Czas 20 minut

Punktacja z części teoretycznej :

  • 1 błąd ze znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej 2 pkt. karne
  • 1 błąd z ogólnych przepisów ruchu drogowego 5 pkt. karnych
  • 1 błąd ze znajomości znaków drogowych 5 pkt. karnych
  • 1 błąd ze znajomości bezpiecznego poruszania się na rowerze 3 pkt. karne
  • 1 błąd ze znajomości pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie 10 pkt. karnych

III etap

Finał 22.03.2018 r. o godz. 9.00, MDK ul. Słowackiego 17

1. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika.
Punktacja z części teoretycznej jak w eliminacjach.

2. Wspólnym zadaniem drużyny będzie wykonanie czynności związanych z wypadkiem drogowym to jest:

  • ocena i udzielenie I pomocy ofiarom wypadku,
  • zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku,
  • poinformowanie służb o zdarzeniu.

Zawodnicy losowo wybierają jedną czynność i wykonują ją równocześnie. Każdy z trzech zawodników wykonuje jedną czynność.

Zawodnicy na miejscu zdarzenia mogą spotkać się z sytuacjami (wypadek), w którym uczestniczyli np:

  • I sytuacja: rower i poszkodowany/człowiek(manekin),
  • II sytuacja: pojazd i poszkodowany/człowiek(manekin).

Poszkodowany może być wcielony w rolę kierowcy lub pieszego. Każda szkoła losowo wybiera jedno zdarzenie.
Do wykonania czynności związanych z wypadkiem posłużą: manekin, materiały medyczne, nosze, telefon, trójkąt, gaśnica, kamizelka odblaskowa oraz inne elementy. Miejsce zdarzenia to droga publiczna. Konkurencja zostanie przeprowadzona na sali, lub na parkingu przed MDK. W rolę poszkodowanego , któremu będzie udzielana I pomoc zamiast manekina, może zostać wcielona „żywa” osoba, (uczestnik, nauczyciel).

Organizator przewiduje możliwość dokonania zmian w regulaminie ze względów niezależnych od niego.

Wszelkie informacje można uzyskać u organizatora p. Kamila Śmiechowskiego pod e-mail: brd.mdk@wp.pl lub na stronie internetowej: www.mdk.radom.pl w zakładce regulamin pod datą konkursu.

Klasyfikacja: I miejsce zajmie drużyna, której miejsca z dwóch konkurencji – teoretycznej i praktycznej będą najwyższe. W przypadku uzyskania tego samego wyniku o kolejności miejsc zadecyduje wyższe miejsce z części teoretycznej.

Najlepsze drużyny otrzymają nagrody ufundowane przez Dyrektora WORD w Radomiu oraz Dyrektora MDK.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu