Menu odnośników dodatkowych

XVII Powiatowy Turniej Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego "Zimowy Rower" - finał

Termin: 
środa, 15.03.2017 - 09:30
Miejsce: 
MDK, ul. Słowackiego 17

Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV-VI z Radomia i regionu. Zawodnicy piszą test ze znajomości przepisów ruchu drogowego oraz wykazują się umiejętnościami praktycznymi. Wspólnym zadaniem drużyny będzie wykonanie czynności związanych z wypadkiem drogowym: ocena i udzielenie pierwszej pomocy ofiarom wypadku, zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku oraz poinformowanie służb ratowniczych o zdarzeniu.


Regulamin

Młodzieżowy Dom Kultury w Radomiu zaprasza młodzież szkolną z klas IV-VI do udziału w XVII  Powiatowym Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego „Zimowy Rower”. Współorganizatorem konkursu jest Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w  Radomiu oraz Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu.

W konkursach w roku szkolnym 2016/17 nie mogą brać udziału zawodnicy, którzy uczestniczyli w jakiejkolwiek z imprez w poprzednich latach (w konkursach organizowanych przez koło BRD w MDK w roku szkolnym  2013/14, 2014/15 2016/17). Natomiast jedni i ci sami zawodnicy  występować mogą we wszystkich konkursach w jednym roku szkolnym.

Do konkursu należy zgłosić jedną trzyosobową drużynę oraz do trzech zawodników rezerwowych, która wykaże się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania i pomocy przedlekarskiej (forma testowa) oraz zasad zachowania się na drodze w miejscu wypadku (forma praktyczna) finał

I etap:

Zgłoszenia należy nadesłać do dnia 3.03.2017 r. na adres e-mail: brd.mdk@wp.pl, z podaniem imienia, nazwiska, zawodnika wchodzącego w skład 3-osobowej drużyny oraz max. trzech zawodników rezerwowych i opiekuna oraz adresem mailowym opiekuna. 

W przypadku zgłoszenia się mniej niż 15 zespołów, eliminacje odbędą się w dniu finału. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz zmiana terminu eliminacji na dzień finału zostanie przesłana mailem.

Numery startowe będą nadawane w odwrotnej kolejności od terminu zgłoszenia. Szkoła, która zajmie I miejsce po eliminacjach dostaje ostatni numer startowy na finale.

II etap:

Eliminacje - 9.03.2017 r. o godz. 9.30 w MDK, ul. Słowackiego 17.

Zawodnicy muszą wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania I pomocy przedlekarskiej (sprawdzian testowy). Suma punktów całej drużyny decyduje o kolejności miejsc. Sprawdzian z przepisów ruchu drogowego wyłoni 10 drużyn, które wezmą udział w Finale. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika. 

Czas 20 minut

Punktacja z części teoretycznej :

  • 1 błąd ze znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej - 2 pkt. karne
  • 1 błąd z ogólnych przepisów ruchu drogowego - 5 pkt. karnych
  • 1 błąd ze znajomości znaków drogowych - 5 pkt. karnych
  • 1 błąd ze znajomości bezpiecznego poruszania się na rowerze - 3 pkt. karne  
  • 1 błąd ze znajomości pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie - 10 pkt. karnych

III etap:

Finał - 15.03.2017 r. o godz. 9.30 w MDK, ul. Słowackiego 17.

1. Test wiedzy (pisemny) z jednokrotnym wyborem odpowiedzi dla każdego uczestnika.

Punktacja z części teoretycznej jak w eliminacjach.

2. Wspólnym zadaniem drużyny będzie wykonanie czynności związanych z wypadkiem drogowym to jest:

  • ocena i udzielenie I pomocy ofiarom wypadku,
  • zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku,
  • poinformowanie służb o zdarzeniu.

Zawodnicy losowo wybierają jedną czynność i wykonują ją równocześnie. Każdy z trzech zawodników wykonuje jedną czynność.

Zawodnicy na miejscu zdarzenia mogą spotkać się z sytuacjami (wypadek), w którym uczestniczyli np:

  • I sytuacja: rower i poszkodowany/człowiek(manekin),
  • II sytuacja: pojazd i poszkodowany/człowiek(manekin).

Manekin może być wcielony w rolę kierowcy lub pieszego. Każda szkoła losowo wybiera jedno zdarzenie. Do wykonania czynności związanych z wypadkiem posłużą: manekin, materiały medyczne, nosze, telefon, trójkąt, gaśnica, kamizelka odblaskowa oraz inne elementy. Miejsce zdarzenia to droga publiczna. Konkurencja zostanie przeprowadzona na sali, lub na parkingu przed MDK. W rolę poszkodowanego , któremu będzie udzielana I pomoc zamiast manekina, może zostać wcielona „żywa” osoba, (uczestnik, nauczyciel).

Organizator przewiduje możliwość dokonania zmian w regulaminie ze względów niezależnych od niego.

Wszelkie informacje można uzyskać u organizatora p. Kamila Śmiechowskiego pod e-mail: brd.mdk@wp.pl lub na stronie internetowej: www.mdk.radom.pl.

Klasyfikacja:

I miejsce zajmie drużyna, której miejsca z dwóch konkurencji – teoretycznej i praktycznej będą najwyższe. W przypadku uzyskania tego samego wyniku o kolejności miejsc zadecyduje wyższe miejsce z części teoretycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu