Menu odnośników dodatkowych

Praca plastyczna: „Papierowe kwiaty”

Hej, dzieciaczki! Dziękuję za Wasze piękne prace! Kolejne zadania dla Was:)

Czas realizacji: 25.05-31.05.2020

Praca plastyczna: „Papierowe kwiaty”

Kochani, w tym tygodniu przypada bardzo ważne święto – Dzień Mamy. Dlatego chciałabym, abyśmy zrobili dla kochanych mam papierowe kwiaty. Będą nam potrzebne: kolorowe kartki, klej, taśma klejąca, słomki bądź długie wykałaczki. Do dzieła!

Kartkę w poziomie składamy na pół, następnie linijką rysujemy linię ok 2cm od brzegu.

Nacinamy paski ok 0,5 cm do narysowanej linii.

Odwracamy kartkę  i sklejamy.

Następnie nawijamy na słomkę lub wykałaczkę

I gotowe !

Zabawy ruchowe:

ZAMIENIAM WAS ...

Zabawa polega na swobodnym poruszaniu się przy muzyce, lecz kiedy muzyka ucichnie wypowiadamy zaklęcie: zamieniam Was w... koty, myszy, psa, ptaka, rybkę, żabę itp. Oczywiście potem zamieniamy się rolami:)

HIPNOZA

Bierzemy do ręki sznurek i poruszając nim „hipnotyzujemy” dziecko, tak aby zaczęło naśladować ruchy sznurka. Możemy potrząsać sznurkiem, podrzucać go do góry (wtedy dzieci podskakują), sznurek wypada nam z rąk (wtedy dziecko upada), itp.

DRESZCZYK

Każdy z nas zapewne bawił się w pisanie po plecach i pamięta towarzyszący temu dreszczyk. Polecam tę zabawę na ten tydzień, można w ten sposób przez zabawę nauczyć dzieci literek bądź cyferek:)

Ćwiczenia grafomotoryczne

Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność 
i koordynację wzrokowo – ruchową.

Grafomotoryka:

Labirynty:

Puzzle:

Kolorowanka:

Rozgrzewamy narządy mowy:

Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, 
a dzieci wykonują polecenia :)

JĘZYK MALARZ

Nasz języczek zamienia się w malarza, który maluje cały swój dom. Dom malarza to nasza buzia. Na początku malarz maluje sufit (dzieci wybierają kolor): unosimy język do góry i przesuwamy kilkakrotnie wzdłuż podniebienia. Gdy sufit jest już pomalowany malarz zaczyna malowanie ścian (dzieci ponownie wybierają kolor): przesuwamy językiem z góry na dół wypychając najpierw jeden policzek (od wewnętrznej strony), a następnie w ten sam sposób drugi policzek. Nasz dom jest coraz ładniejszy, ale musimy jeszcze pomalować podłogę (dzieci konsekwentnie wybierają kolor), więc język – malarz maluje dolną część jamy ustnej, za dolnymi zębami. Na koniec język – malarz maluje cały dom (dzieci wybierają kolor): oblizujemy językiem górną i dolną wargę, przy szeroko otwartej buzi. Cały dom jest pięknie wymalowany, więc mamy powody do radości: buzia szeroko uśmiechnięta. C

Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)

„Sowa”
Poważna, odważna sowa
w wysokim lesie się chowa.
W noc na łowy wylatuje,
w dzień się w drzewie wyleguje.

„Myszka i kotek”
Szara myszka w norce siedzi,
cicho siedzą jej sąsiedzi,
bo przed norką kotek bury,
już prostuje swe pazury.
Już zagląda do tej norki,
bada łapą dwa otworki.
Nagle zdrętwiał kotek bury,
z norki wyszły dwa... pazury!

„Kotki”
Oto domek niski.
Stoją pod nim miski.
Kotki mleko piją,
potem miski myją.

Pozdrawiam Was cieplutko, Pani Dorotka:)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu