Menu odnośników dodatkowych

Praca plastyczna: „Wydrapywanki”

Hej, dzieciaczki! Przed nami kolejny tydzień i nowe wyzwania:)

Czas realizacji: 04.05-10.05.2020

Praca plastyczna: „Wydrapywanki”

Wyprodukowanie papieru do wydrapywanek zajmuje niewiele czasu, w zamian zajmując dzieci na bardzo długo:)

Potrzebujemy: kartkę bloku technicznego, kredki świecowe, czarna farba.

Zaczynamy…

Kartkę bloku technicznego zarysowujemy kredkami świecowymi.

Następnie nakładamy na to warstwę czarnej farby i czekamy, aż wyschnie.

Możemy przystępować do drapania tęczowych obrazków, np. wykałaczką:)

Zabawy ruchowe:

LOSOWANIE ZADAŃ
Do zabawy trzeba się wcześniej przygotować. Na pocieszenie jednak dodam, że raz przygotowane kartki z zadaniami wystarczą na długo. Na małych karteczkach zapisujemy zadania. Mogą to być np. 2 podskoki, 2 przysiady, 2 pajacyki, klaskanie, podskok na lewej nodze, stanie na jednej nodze, bieganie itd. Kartki wkładamy do jakiegoś pudełka. Dziecko po kolei losuje zadania, które musi następnie wykonać. Można oczywiście losować razem z dzieckiem i wspólnie wykonywać zadania.

SKARPETKI
Siadamy razem z dzieckiem bez butów, ze skarpetami na stopach. Nogi mamy wyciągnięte do siebie. Na hasło „start” próbujemy ściągać sobie nawzajem skarpetki, jednocześnie broniąc swoich. Jeśli przeciwnik zgarnie nasze, próbujemy mu je odebrać i założyć na nowo, cały czas próbując przy tym ściągnąć jego. Zabawa wbrew pozorom wcale nie jest łatwa.

RZUCANIE DO CELU
Do zabawy wykorzystujemy małe piłki i kosz lub większy karton. Ustalamy odległość i celujemy. Zadanie można sobie utrudniać, stojąc np. na jednej nodze lub rzucając lewą ręką (lub odwrotnie), za celne rzuty zdobywamy punkty, wygrywa ten, kto ma ich najwięcej.

Ćwiczenia grafomotoryczne

Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność 
i koordynację wzrokowo – ruchową.

  • grafomotoryka:
  • labirytny:
  • połącz kropki:

Rozgrzewamy narządy mowy:

Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, 
a dzieci pokazują to co robi wąż :)

PRZYGODA WĘŻA
Wąż spał smacznie w swojej jaskini (język leży płasko na dnie jamy ustnej). Kiedy mocniej zaświeciło słońce, wąż zaczął się wiercić (poruszamy czubkiem języka za dolnymi zębami) i rozejrzał się dookoła (oblizujemy górne i dolne zęby od strony wewnętrznej). Chciał wyśliznąć się ze swej jaskini (przeciskamy język między zbliżonymi do siebie zębami), ale okazało się, iż przejście zablokował duży kamień (przy złączonych zębach rozchylają się i łączą wargi). W końcu wąż wyszedł na zalana słońcem polanę (wysuwamy język daleko do przodu). Zatańczył uradowany (rozchylamy usta jak przy uśmiechu, oblizujemy wargi ruchem okrężnym) i zasyczał głośno (wymawiamy sss…).

Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)

CZYŻYK
Czesał czyżyk czarny koczek,
czyszcząc w koczku każdy loczek,
po czym przykrył koczek toczkiem,
lecz część loczków wyszła boczkiem.

JEŻE
Chodzą jeże koło wieży,
spotkał je tam pewien Jerzyk,
 Jeże kolce najeżyły,
 Jerzyk zmyka z całej siły.

CZTERY KACZKI
Poczłapały cztery kaczki na pocztę we czwartek.
 Chciały kaczki wysłać paczki I pocztową kartę.
Paczki kaczki już wysłały do cioci Nataszy.
Potem siadły i z zapałem wierszyk napisały.

Pozdrawiam Was  cieplutko, Pani Dorotka:)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu