Koło Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Młodzieżowego Domu Kultury w Radomiu ul. Słowackiego17 oraz Daszyńskiego 5, zaprasza młodzież Waszej Szkoły z klas IV-VI do udziału w Turnieju o Puchar Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Radomiu, pt. XIV Powiatowy Turniej Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego „ZIMOWY ROWER”.
Do Turnieju należy zgłosić jedną trzyosobową drużynę, która wykaże się znajomością przepisów ruchu drogowego(forma testowa)eliminacje i finał oraz zasad zachowania się na drodze w miejscu wypadku (forma praktyczna) finał.
Turniej odbędzie się 15.03.2012 r. o godz. 9.30 – eliminacje i finał, w sali nr 13 w MDK przy ul. Daszyńskiego 5.
Uwaga, zmiana regulaminu:
W turniejach i konkursach w roku szkolnym nie mogą brać udziału zawodnicy którzy uczestniczyli w jakiejkolwiek z imprez w MDK (turniejach i konkursach BRD) w roku szkolnym 2006/7, 2007/8, 2008/9, 2010/11. Natomiast jedni i ci sami zawodnicy występować mogą we wszystkich konkursach w jednym roku szkolnym.
Prosimy o nieprzekraczanie terminu zgłoszeń. Zespoły które nadeślą zgłoszenie po terminie nie będą klasyfikowane.
I. Turniej składa się z trzech etapów
E t a p I
Zgłoszenia należy nadsyłać do dnia 7.03.2012 r. na adres : Koło BRD, Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Daszyńskiego 5, 26-600 Radom: tel./faxem na nr (48) 364-72-35, w godz. 11.00-17.00 z podaniem nazwy szkoły, imienia, nazwiska, klasy zawodników wchodzących w skład 3-osobowej drużyny oraz imienia i nazwiska opiekuna, lub na maila: brd.mdk@wp.pl (potwierdzenie zgłoszenia zostanie przesłane mailem).
E t a p II
Eliminacje odbędą się w dniu 15.03.2012 r., godz. 9.30, w MDK ul. Daszyńskiego 5.
Zawodnicy muszą wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznego poruszania się na rowerze, zasad udzielania I pomocy przedlekarskiej w formie testu jednokrotnego wyboru dla każdego zawodnika. Suma punktów całej drużyny decyduje o kolejności zajętych miejsc. Sprawdzian z przepisów ruchu drogowego wyłoni 10 drużyn , które wezmą udział w Finale.
Punktacja z części teoretycznej:
- 1 błąd ze znajomości zasad udzielania pomocy przedlekarskiej - 2 punkty karne
- 1 błąd z ogólnych przepisów ruchu drogowego - 5 punkty karne
- 1 błąd ze znajomości znaków drogowych - 5 punkty karne
- 1 błąd ze znajomości bezpiecznego poruszania się na rowerze i ruch pieszych - 3 punkty karne
- 1 błąd ze znajomości pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie - 10 punktów karnych
E t a p III
Finał odbędzie w dniu 15.03.2012 r., godz. 9.30, w MDK ul. Daszyńskiego 5.
Zawodnicy piszą test ze znajomości przepisów ruchu drogowego tak jak w eliminacjach oraz wykazują się umiejętnościami praktycznymi, wspólnym zadaniem drużyny będzie wykonanie czynności związanych z wypadkiem drogowym (miejsce zdarzenia to droga), to jest:
- ocena i udzielenie I pomocy ofiarom wypadku,
- zadbanie o bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku,
- poinformowanie służb o zdarzeniu.
Każdy z zawodników wykonuje jedną czynność. Zawodnicy losowo wybierają jedną czynność i wykonują ją równocześnie.
Zawodnicy na miejscu wypadku mogą spotkać się z sytuacjami (wypadek), w którym uczestniczyli np:
- I sytuacja: rower i człowiek (manekin),
- II sytuacja: pojazd i człowiek (manekin).
Manekin może być wcielony w rolę kierowcy lub pieszego. Każda szkoła losowo wybiera jedno zdarzenie. Do wykonania czynności związanych z wypadkiem posłużą: manekin materiały medyczne, nosze, telefon, trójkąt, gaśnica. Konkurencja zostanie przeprowadzona na sali, lub na parkingu przed MDK. W rolę człowieka, któremu będzie udzielana I pomoc zamiast manekina, może zostać wcielona żywa osoba, (uczestnik, nauczyciel).
Adres strony, na której dostępny jest regulamin, terminy kolejnych konkursów, zdjęcia z ostatniego turnieju rowerowego oraz inne imprezy: www.mdk.radom.pl
II. Nagrody i wyróżnienia
Wszyscy uczestnicy Finału otrzymają nagrody ufundowane przez Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Radomiu.