Witam serdecznie, przekazuję zadania i pracę plastyczną na ten tydzień. Proszę o przesłanie na mojego messengera, jak wyszły dzieciom tęcze. Wstawimy je na stronę MDKu :)
Praca plastyczna: TĘCZA
Potrzebujemy: 16 białych kartek (może być mniej), taśma klejąca, farby, pędzelek, kubek z wodą, ołówek, coś do zabezpieczenia podłogi.
Następnie układamy kartki jedna obok drugiej i sklejamy je taśmą klejącą.
Tak posklejany szablon odwracamy na drugą stronę i rysujemy ołówkiem tęczę.
I tu zaczyna się zabawa dla dzieci:) Malujemy łapkę farbą i odciskamy na tęczy, po kolei każdy kolor.
I skończone:)
Zabawy:
Balonowy tenis
Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna, dlatego w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy (każdy na pewno znajdzie gdzieś w kuchni pozostałe z urodzin czy grilla) przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze:)
Wyścig żółwi
Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Będziemy potrzebowali woreczków z grochem, możemy je zrobić wsypując groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.
Czary mary
Zabawa ma rozwijać w dziecku spostrzegawczość; do zabawy przygotowujemy kilka zestawów przedmiotów, np. zestaw I - lusterko, książka, telefon, pierścionek; zestaw II - mała poduszka, parasol, torebka, czapka, szczotka do włosów; zestaw III - suszarka, gazeta, talerz, krem, płyta; każdy zestaw przykrywamy kolorową i nieprzezroczystą chustą i w tym czasie zabieramy z niego jeden przedmiot; po odsłonięciu dziecko powinno zgadnąć, którego przedmiotu brakuje; każdy zestaw może być wykorzystany kilka razy, bo można zabierać z niego różne przedmioty;
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy:
Celem usprawniania mięśni narządów mowy jest podniesienie sprawności i precyzji ruchów artykulacyjnych, co sprzyja wyrazistemu wymawianiu głosek, wyrazów. Państwo czytają bajkę, a dzieci pokazują to co robi Osiołek :)
„OSIOŁEK”
Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył swoją buzię i ziewnął (ziewamy). Nagle poczuł się głodny. Nabrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie buzi) i dokładnie zaczął ją żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizuje ząbki żeby były czyste, każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biega po polanie (kląskanie), a ruchy te naśladuje język – raz w górę (język do nosa). Raz w dół (język na brodę, buzia szeroko otwarta). Zmęczony osiołek podchodzi do strumyka i pije wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie myje każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (językiem przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków)
Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, czas na wprawki głupawki:)
Ćwiczymy z dziećmi dykcję, czytamy głośno, dzieci powtarzają.
- PUMA Z GUMY MA FUMY A TE FUMY TO Z DUMY
- DRGAWKI KAWKI WŚRÓD TRAWKI- SPRAWKĄ CZKAWKI TE DRGAWKI
- BAR BARNABA BAR BARBARA OTO BARÓW BARWNA PARA
- SZEDŁ SASZA SUCHĄ SZOSĄ
“Ogródek Mareczka”
W ogródeczku Mareczka wyrosła rzodkieweczka.
Czerwone są buraczki, no i cztery kabaczki.
Podlewa nasz Mareczek rządek swych rzodkieweczek i czerwonych buraczków,
i krzaczki kabaczków...
“Kubeczek”
Mój kubeczek z kaczorem chętnie trzymam wieczorem.
W nim czekolada czy mleczko, a potem czyste łóżeczko...
“Dzięcioł”
Dzięcioł dziuple dziobem kuje.
Dziupla będzie bardzo duża.
Gdy z rodzinką swą zamieszka, nie groźna będzie mu burza.
POZDRAWIAM SERDECZNIE!!!