Menu odnośników dodatkowych

Praca plastyczna: „Zwierzątka z plasteliny”

Hej, dzieciaczki! Dziękuję za Wasze piękne prace! Mam dla Was kolejne zadania:)

Czas realizacji: 15-21.06.2020 r.

Praca plastyczna: „Zwierzątka z plasteliny”

Dziś pomysł na wykorzystanie plasteliny, która jest świetna na wyciszenie i koncentrację oraz na ćwiczenie małych paluszków. Z tej masy można wyczarować prawdziwe cuda! W tym tygodniu proponuję lepienie zwierzątek, ale mogą być też Wasze propozycje:) Uwolnijcie swoją wyobraźnię!

Zabawy ruchowe:

PODŁOGA TO LAWA
Na pewno każde dziecko zna taką zabawę:) Po prostu przemieszczamy się po domu/pokoju w taki sposób, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!

WYLOSUJ ZADANIE
Na kartce piszemy kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”, „miaucz jak kotek”, „stój 1 min jak bocian” itp. Wkładamy polecenia  do słoika i losujemy zadania dla każdego członka rodziny:)

CZEGO BRAKUJE?
Zabawa, która doskonale  ćwiczy pamięć dzieciaczków. Na środku kładziemy kilka rzeczy, mamy parę minut na zapamiętanie co znajduje się na dywanie. Następnie dziecko wychodzi z pokoju, a my chowamy jedną rzecz. Zadaniem dziecka jest zgadnąć czego brakuje. Oczywiście później zamieniamy się z dzieckiem.

Ćwiczenia grafomotoryczne

Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność 
i koordynację wzrokowo – ruchową.

Rozgrzewamy narządy mowy:

Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, 
a dzieci wykonują polecenia :)

PANI JĘZYCZKOWA PIECZE CIASTO
Pani Języczkowa będzie miała gości, więc postanowiła upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka „miskę” – przód i boki języka unosimy do góry, tak, by 
w środku powstało wgłębienie) wsypała mąkę i cukier (wysuwamy język z buzi, 
a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach 
i podniebieniu). Następnie rozbiła jajka (otwierając szeroko buzię , kilkakrotnie uderzamy czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki mieszała (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno ucierała (przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych). Gdy ciasto się upiekło pani Języczkowa ozdobiła je polewą czekoladową (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypała rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba). Gdy ciasto ostygło, poczęstowała nim gości. Ciasto bardzo im smakowało (oblizujemy wargi językiem). Smacznego!

Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)

„Skrzynia”
W skrzyni skarbów dużo leży,
Każdy po nie chętnie bieży.
Szymek, Leszek i Bożena,
Przemek, Błażej i Marzenka.
Trzy bursztyny, broszki trzy,
Naszyjniki i krzyżyki
Wszyscy skrzynię otwierają
Różnych skarbów w niej szukają.

„Motorek i Radek”
Radek swego brata prosi,
by naprawił mu motorek.
Teraz Radek klocki wozi
i znów wrócił mu humorek.

„Osa”
Bzyka, bzyka mała osa.
Bzyka osa koło nosa.
Co więc zrobię z tym natrętem?
Klasnę w ręce i odpędzę

Pozdrawiam Was  cieplutko i dziękuję za Wasze piękne prace - Pani Dorotka:)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu