Regulamin Maratonu Plastycznego MDK
Organizator
Organizatorem Maratonu Plastycznego jest Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej
w Radomiu
i Młodzieżowa Pracownia Plastyczna MDK
Cel
Celem Maratonu jest ujawnienie autora najlepszego zestawu prac plastycznych
-rysunkowych i malarskich wykonanych w czasie trwania Maratonu.
Ponadto celem konkursu jest konfrontacja artystyczna młodych, uzdolnionych radomian, zdecydowanych podejmować wyzwania artystyczne.
Warunki uczestnictwa
-Do udziału w Maratonie Plastycznym zapraszamy młodzież od 16-go roku życia, uczęszczającą do szkół ponadgimnazjalnych i wyższych.
- Maraton odbędzie się w atelier Młodzieżowej Pracowni Plastycznej MDK.
-W konkursie weźmie udział 16- stu uczestników. Jest to uwarunkowane ilością miejsc w Młodzieżowej Pracowni Plastycznej ( 16 sztalug )
- Uczestnicy wykonują prace z obserwacji , w technikach rysunkowych lub malarskich (dowolnie)
-Maratończycy otrzymują do dyspozycji:
1. 3 kartony formatu B1
2. ołówki 2B-6B
3. gumki, strugaczki
4.pędzle, palety
5. naczynia na wodę i terpentynę
6. każdego dnia Maratonu poczęstunek
- Organizator nie zapewnia artykułów malarskich tj. farby wodne, olejne.
-Uczestnicy Maratonu mogą wykonywać dowolną ilość prac oraz przynosić swoje narzędzia, farby , kartony, podobrazia.
-Każdy Maratończyk swobodnie dysponuje czasem (przerwy na odpoczynek i posiłek, przygotowanie warsztatu, sprzątanie warsztatu).
-Uczestnik może poprosić o 2 korekty opiekuna grupy ciągu jednej sesji Maratonu.
-Wszyscy uczestnicy wezmą udział w wystawie pokonkursowej.
-Prace wykonane w czasie Maratonu zostaną oddane autorom po zakończeniu wystawy podsumowującej konkurs.
Konkurs
-Organizator powoła Jury Maratonu Plastycznego, w którego skład wejdą nauczyciele plastyki pracujący w MDK.
-Jury przyzna autorowi najlepszego zestawu prac plastycznych, który wykona minimum 3 prace, Nagrodę Główną-sztalugę atelierową.
-W kwestiach spornych ostateczną decyzję podejmuje Jury Maratonu.
- Jury może nie przyznać nagrody. Uzasadnienie takiej decyzji Komisji Maratonu znajdzie się w protokole po zakończeniu konkursu.
-Jury wybierze prace do wystawy oraz sporządzi protokół pokonkursowy. Termin wernisażu zostanie podany w protokole po zakończeniu obrad i ogłoszony do wiadomości publicznej- media, strona internetowa MDK.
Terminy
-Zapisy do Maratonu Plastycznego przyjmuje sekretariat MDK do dnia 25 lutego 2014
w godzinach 8.00-16.00 od poniedziałku do piątku, osobiście lub pod nr telefonu 48 360 62 02
-Maraton Plastyczny odbędzie się
26, 27, 28 lutego w godzinach od 9.00 do 15.00
w sali plastyki młodzieżowej MDK nr 301 (III piętro) w budynku MDK ul. Słowackiego 17, Radom
- 3.03- 7.03 – Obrady Jury, sporządzenie protokołu
- 11.03 – Ogłoszenie werdyktu Jury, powiadomienie o efektach pracy Komisji uczestników Maratonu (telefonicznie , mailowo), informacja o terminie wernisażu wystawy pokonkursowej oraz uroczystości wręczenia nagrody.
Postanowienia końcowe
-Organizator Maratonu Plastycznego zastrzega sobie prawo do publikowania prac konkursowych bez wypłacania honorariów autorskich.
- Prace wykonane w czasie Maratonu można odbierać po zakończeniu wystawy pokonkursowej do końca bieżącego roku szkolnego tj. do dnia 27.06.2014 r.
Po tym terminie prace przechodzą na własność organizatora –nie będą przechowywane w archiwum MDK.
- W MDK obowiązuje zmiana obuwia oraz korzystanie z szatni ( na parterze budynku).
- Osoby nie posiadające obuwia na zmianę nie zostaną wpuszczone do budynku i pracowni.
Na pytania w sprawie Maratonu Plastycznego odpowiada
Agata Chojnacka-Pyrgiel
pod nr telefonu 48 360 62 02 lub mailowo agata.pyrgiel@op.pl
Zapraszamy do udziału w Maratonie Plastycznym !