Witam serdecznie, przesyłam nowe materiały do realizacji. Bardzo dziękuję Państwu za współpracę. Wiem, że wymaga to z Państwa strony dużo zaangażowania. Życzę również dużo zdrowia i cierpliwości:)
Czas realizacji: 14-19.04.2020
Przypominam również o kontynuacji, można się rejestrować do 20 kwietnia.
Praca plastyczna: „Wiosenne motylki”
Do wykonania zadania potrzebujemy: rolkę po papierze toaletowym, papier kolorowy, klej, mazaki, kredki, cekiny, brokat, plastelinę...(wyciągamy to wszystko co mamy w domu do ozdabiania). I zabieramy się do pracy:)
1. Rolkę po papierze owijamy papierem kolorowym i sklejamy klejem bądź zszywamy zszywaczem
2. Następnie dorabiamy oczy, nosek, usta – można z plasteliny lub mazakiem, kredkami. Doklejamy czułki
3. Gdy mamy już tułów i głowę dorabiamy skrzydła wycinając je z papieru kolorowego
4. Pięknie ozdabiamy skrzydełka tym co mamy w domu
5. Łączymy skrzydła z tułowiem klejem bądź zszywaczem
6. Na koniec robimy podstawkę i przyklejamy do niej motylka, żeby można było włożyć do niego jakieś skarby:)
I gotowe :)
Ćwiczenia grafomotoryczne:
Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność
i koordynację wzrokowo – ruchową.
Po połączeniu można prace pokolorować:)
Zabawy ruchowe:
Stopy i rączki (zabawa plastyczno-ruchowa) – potrzebne nam będą kartki, taśma klejąca i flamastry. Rodzic odrysowuje na kartce stopy i rączki dziecka oraz swoje, ślady mogą wspólnie pokolorować. Następnie tworzymy tor przeszkód, polegający na chodzeniu po śladach (kartkach z odrysowanymi częściami). Kartki przyklejamy do podłogi, a dziecko musi dopasować stopę albo rączkę do kartki. Próbujemy dotąd, aż się uda. Następnie zmieniamy kolejność kartek.
Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko np. Kot w butach, Śpiąca Królewna, Pinokio, samochód, śpiewanie, baletnica, kot, kura….
Czego brakuje – zabawa, która doskonale ćwiczy pamięć dzieciaczków. Na środku kładziemy kilka rzeczy, mamy parę minut na zapamiętanie co znajduje się na dywanie. Następnie dziecko wychodzi z pokoju, a my chowamy jedną rzecz. Zadaniem dziecka jest zgadnąć czego brakuje. Oczywiście później zamieniamy się
z dzieckiem.
Rozgrzewamy narządy mowy:
Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, a dzieci pokazują to co robi kotek :)
CHORY KOTEK
Kotek był chory i bardzo źle się czuł. Często kichał (wołamy „a psik”), bolała go głowa (wołamy „ojojoj”).Przyjechał pan doktor (mówimy „brum brum”), zaglądnął do gardła (wołamy „aaa” i wysuwamy język na brodę), było chore. Następnie zbadał kotka, wyciągnął słuchawki (wysuwamy język z buzi, przesuwamy nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze). Zapisał lekarstwa na recepcie („piszemy” w powietrzu językiem wysuniętym z buzi).Kotek leżał w łóżeczku, miał dreszcze (wypowiadamy „brrr…”). Gorączka raz wzrastała (język uniesiony na górną wargę), raz opadała (język na brodzie). Kotek zażywał lekarstwa: ssał tabletki (przednia część języka przy podniebieniu, naśladujemy ssanie), pił słodki syrop, więc się oblizywał (język wędruje dookoła warg przy otwartej buzi).Po kilku dniach kotek poczuł się lepiej, był wesoły i zadowolony (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów).
Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)
KRÓLIK
Kurkiem kranu kręci kruk,
kroplą tranu brudząc bruk,
a przy kranie, robiąc pranie,
królik gra na fortepianie
PCHŁA
Na peronie w Poroninie,
pchła pląsała po pianinie.
Przytupnęła, podskoczyła
i pianino przewróciła.
BĄK
Spadł bąk na strąk,
a strąk na pąk.
Pękł pąk, pękł strąk,
a bąk się zląkł.
KRUK
Za parkanem wśród kur
na podwórku kroczył kruk
w purpurowym kapturku,
raptem strasznie zakrakał
i zrobiła się draka,
bo mu kura ukradła robaka.
Życzę owocnego spędzania czasu wraz z dziećmi, pamiętajcie o przesyłaniu prac (można przez messengera). Pozdrawiam, pani Dorotka :)