Praca plastyczna: „Pisanka wielkanocna”

Witam serdecznie, przesyłam nowe materiały do realizacji. Bardzo dziękuję Państwu za współpracę. Wiem, że wymaga to z Państwa strony dużo zaangażowania. Życzę również dużo zdrowia i cierpliwości:)

Czas realizacji: 6-13.04.2020

Praca plastyczna: „Pisanka wielkanocna”

Pisanki wyklejamy plasteliną (robimy kulki z plasteliny dostosowane wielkością do kółeczek i dociskamy paluszkiem).
Załączam obraz kilku pisanek do wydruku. Jeżeli nie mamy drukarki, możemy pracę odrysować z komputera.

Ćwiczenia grafomotoryczne

Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność 
i koordynację wzrokowo – ruchową. Kilka ćwiczeń w załączniku.

Zabawy ruchowe:

Igła w stogu siana – do tej zabawy potrzebna nam będzie duża reklamówka, skrawki gazet, małe przedmioty. Rodzic chowa przedmiot w reklamówce pełnej skrawków gazet. Zadaniem dziecka jest odnaleźć przedmiot, który jest tam schowany.

Raz, dwa, trzy – baba jaga patrzy – dzieci bardzo lubią tę zabawę, jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dziecko szybko biegnie w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.

Gazeta – tańczenie na gazecie, którą składamy na pół po zatrzymaniu muzyki 
i tak do momentu, aż zabraknie nam papieru:)

Rozgrzewamy narządy mowy:

Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, 
a dzieci pokazują to co robią smerfy :)

„BAL W WIOSCE SMERFÓW”

W wiosce Smerfów trwają przygotowania do balu karnawałowego. Wszyscy robią to, co najlepiej potrafią. Łasuch przyrządza pyszne potrawy (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), Pracuś z małymi Smerfikami dekorują salę balową balonami (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, następnie wypuszczamy je ustami) i serpentynami (wolno wysuwamy język z buzi ruchem wahadłowym – od lewej do prawej strony). Laluś i Zgrywus przygotowują sprzęt muzyczny. Papa Smerf wszystkiego dogląda i cieszy się, że wszyscy razem w harmonii współpracują (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów).
Tymczasem Smerfetka przymierza swoje piękne suknie balowe (kilkakrotnie dotykamy językiem prawego kącika ust, następnie lewego, potem górnej wargi, dolnej wargi), maluje usta (przeciągamy językiem po górnej wardze następnie po dolnej), na końcu poprawia fryzurę. Teraz już może iść na bal z uśmiechem na ustach (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów).
Kiedy wszystko jest gotowe rozpoczyna się bal. Orkiestra gra skoczne melodie (śpiewamy w różnym tempie: la, la, la). Rozbawione Smerfy tańczą wesoło (otwieramy buzię szeroko i poruszamy językiem we wszystkie strony, dotykając nim różnych miejsc w jamie ustnej). Na balu można skosztować pysznego ciasta (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), można napić się też pysznego soku ze smerfojagód (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).
W wiosce Smerfów panuje miła atmosfera, wszyscy bawią się wspaniale (śpiewamy: ha, ha, ha). Nikt nawet nie pomyśli o złośliwym Gargamelu i jego kocie Klakierze.

Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)

„Kurka i burek”
Szara kurka ucieka z podwórka.
Boi się bardzo groźnego Burka.
Bo groźny Burek nie lubi kurek,
gdy widzi kurki, to ostrzy pazurki.

„Mrówka i krówka”
Polną dróżką idzie mrówka,
 a tuż za nią kroczy krówka.
Wracaj krówko na pastwisko,
omiń mrówkę i mrowisko!

„Żyrafa”
Żyrafa tym głównie żyje,
że w górę wyciąga szyję.
A ja zazdroszczę żyrafie,
ja nie potrafię.

Życzę owocnego spędzania czasu wraz z dziećmi, pamiętajcie o przesyłaniu prac (można przez messengera).

Pozdrawiam, pani Dorotka :)


Czas realizacji 30.03–5.04

Praca plastyczna: „Pani Wiosna”

Pracę wykonujemy różnymi technikami, wykorzystujemy plastelinę, farby, kredki, mazaki (co mamy w domu)
Załączam obraz pani Wiosny do wydruku, można jednak znaleźć inny. Jeżeli nie mamy drukarki, możemy pracę odrysować z komputera:)

Ćwiczenia grafomotoryczne

Oprócz tego, że oczywiście ułatwiają dziecku naukę rysowania i pisania wpływają na dokładność i staranność wykonywania prac plastycznych i pisanych, niwelują dysharmonie rozwojowe, poprawiają ogólny rozwój dziecka, rozwijają sprawność i koordynację wzrokowo – ruchową. Kilka ćwiczeń w załączniku.

Zabawy ruchowe

Jeśli chodzi o zabawy ruchowe na ten tydzień to polecam piosenki 
z pokazywaniem:
„Mucha w mucholocie”,
 „Titou”,
 „Czekolada”,
„Magiczna liczba 7”

Kilka zagadek związanych z tematyką świąt Wielkiej Nocy:)

1.    Po podwórku raźno człapie i pazurem w ziemi drapie. Kto to? Kura.
2.    Kurka je zniosła, mama do domu przyniosła. Potem ugotowała i dzieciom głodnym dała. Co to? Jajka.
3.    Twardą skorupką z wierzchu okryte, z nim każde śniadanie jest znakomite. Co to? Jajko.
4.    W święta zwykle biały na stole leży, na nim srebrne sztućce i piękne talerze. Co to? Obrus.
5.    Malowane lub kraszane, na Wielkanoc ozdabiane. Co to? Pisanki.
6.    Długie ma uszy, przyjazne lico i z ogonkiem jak pompon po łąkach kica. Kto to? Zając
7.    Jest zawsze jeden w całym kurniku. O świcie pieje kukuryku! Co to? Kogut.
8.    Pleciony ze słomy albo z wikliny. W święta do kościoła go zanosimy. Co to? Koszyczek wielkanocny.
9.    Jak nazywają się skorupki jajek, co na Wielkanoc się nadają? Odpowiedź: Wydmuszki.
10.    Zgodnie ze starym, wielkanocnym zwyczajem słodkie prezenty dzieciom rozdaje. Kto? Zajączek.

Rozgrzewamy narządy mowy:

Sprzyja to wyrazistemu wymawianiu głosek i wyrazów. Państwo czytają bajkę, 
a dzieci pokazują to co robi mała myszka :)

„MAŁA MYSIA”
Wczesnym rankiem mała myszka Mysia wyszła ze swojej norki na poszukiwanie przygód (język wysuwamy daleko do przodu). Rozgląda się ciekawie dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta). Zastanawia się w którą stronę iść na spacer: w lewo czy w prawo. Poszła w lewo i weszła do gęstego lasu. Rozgląda się (oblizywanie warg). Patrzy w górę na rosnące drzewa (do nosa) i w dół na mięciutki mech (na brodę). W oddali słychać odgłosy leśnych ptaków. Mała myszka próbuje je naśladować: kukukukuku- tak kuka kukułka, huuhuu, huuhuu – teraz słychać sowę;  puk, puk – to dzięcioł stukający w drzewo. Po krótkiej wędrówce Mysia doszła na polanę poczuła się zmęczona i głodna. Wyjęła z torby śniadanie i zaczęła je jeść ( naśladujemy ruchy żucia).  Po śniadaniu Mysia oblizuje wąsik(górna warga) oraz ząbki (górne i dolne zęby) zrobiło się późno i Mysia postanowiła wrócić do domku. 
A tam czekała na nią niespodzianka. Przyszli do niej goście: kurka (kokoko), żabka (kum, kum), i kaczuszka (kwa, kwa) Mysia powitał ją serdecznie (cmokając całujemy palce obu rąk) poczęstowała ich herbatą. Ale picie było gorące, wiec goście musieli mocno dmuchać, aby je ostudzić (dmuchamy). Gdy nastał wieczór goście pożegnali się i poszli do domu (cmokamy palce). Myszka poszła do łazienki, aby się umyć. Umyła zęby i wypłukała usta (nabieramy powietrza i poruszamy policzkami). Potem ubrała piżamkę i poszła spać (chrapanie). Dobranoc  Mysiu!

Gdy mamy rozgrzany narząd mowy, ćwiczymy dykcję:)
 
 „Liski”
Leży w norce lisek. Stoi obok żona.
Wygraża mu łapką, bo jest obrażona.
 Co włożę do garnka, gdy pusta spiżarka.
Żywo! Wstawaj, mój panie, i na polowanie.

„Grzybobranie”  
Wyrosły w lesie grzyby duże, ogromne talerze.
Grzybobrania nadszedł czas. Hej, pędźmy w las!

„Brama i kwiatki”
Posadził brat przy bramie bratki.
Bratowa zaś- dwa bławatki.
Bratanek bije im brawa,
bo pięknie wygląda brama.

Życzę owocnego spędzania czasu wraz z dziećmi, pamiętajcie o przesyłaniu prac (można przez messengera). Już w poniedziałek kolejny materiał, pozdrawiam pani Dorotka :)

Wasze prace:

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.

Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu