Menu odnośników dodatkowych

Manewry na drodze

Termin realizacji: 14-17.04.2020 r.

Manewry na drodze

Jazda w ruchu miejskim polega na wykonywaniu tzw. manewru którego wykonanie składa się z kilku elementów i zaczynamy od:

 

  1. Włączanie się do ruchu - 3 elementy: upewnienie się poprzez skręt głowy w lewo  do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienie lewego ramienia na wysokość linii barków  i przytrzymanie na czas 2 sekund, ruszenie
  2. Skręt w prawo - 4 elementy: sygnalizacja manewru poprzez uniesienia prawego ramienia na wysokość linii barków na czas 2 sekund, dojazd do prawej krawędzi jezdni, skręt, zajęcie miejsca przy prawej krawędzi jezdni.
  3. Skręt w lewo - 6 elementów: upewnienie się poprzez skręt głowy w lewo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienia lewego ramienia na wysokość linii barków  na czas 2 sekund, dojazd do środka osi jezdni, sygnalizacja manewru poprzez podniesienie lewego ramienia na czas 2 sekund , skręt, zajęcie miejsca przy prawej krawędzi jezdni. 
  4. Wyprzedzanie - 5 elementów: upewnienie się przez skręt głowy w lewo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienie lewego ramienia na wysokość barków na czas 2 sekund (zmiana toru jazdy), w przypadku przejazdu obok idącego  pieszego należy zachować odległości 100 cm, skręt głowy w prawo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienie prawego ramienia na wysokość linii barków na czas  2 sekund, (powrót na poprzedni tor jazdy).
  5. Zawracanie - 6 elementów: upewnienie się poprzez skręt głowy w lewo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienia lewego ramienia na wysokość linii barków na czas 2 sekund, dojazd do środka osi jezdni, sygnalizacja manewru poprzez podniesienie lewego ramienia na czas 2 sekund , zawracanie, zajęcie miejsca przy prawej krawędzi jezdni.
  6. Omijanie - 7 elementów: upewnienie się przez skręt głowy w lewo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienie lewego ramienia na wysokość barków na czas 2 sekund(zmiana toru jazdy), przejazd obok samochodu z zachowaniem bezpiecznej odległości, skręt głowy w prawo do tyłu, sygnalizacja manewru poprzez uniesienie prawego ramienia na wysokość linii barków na czas  2 sekund, (powrót na poprzedni tor jazdy).
  7. Wymijanie - 3 elementy: zachować bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z  przeciwka, w razie potrzeby zmniejszyć prędkość i zjechać na prawo, w niebezpiecznych sytuacjach    zatrzymać się  
  8. Jazda po rondzie -  w zależności jaki rodzaj ronda mamy należy się stosować do następujących reguł: Zaczynamy od ustąpienie pierwszeństwa przejazdu pojazdom które znajdują się na rondzie a następnie przy wyznaczonych pasach ruchu zajmujemy pas ruchu tak jak pokazują znaki poziome lub pionowe.  W przypadku gdy mamy rondo bez znaków kierujemy się zasadą: skręcając w prawo ustawiamy się na prawym pasie, jadąc prosto ustawiamy się na prawym/lewym pasie, w lewo na lewym . W przypadku gdy nie ma tych pasów, ustawiamy się najbliżej krawędzi tam gdzie zamierzamy jechać, w prawo i prosto przy prawej w lewo przy lewej krawędzi jezdni. W przypadku zawracania zajmuje lewy pas, lub zajmujemy lewą krawędź jezdni. Najważniejsza rzeczą jest teraz sygnalizacja manewru zjazdu z ronda , należy ją dokonać o tyle wcześniej aby inny uczestnik mógł to zobaczyć, tj. przed zjazdem w którego mamy zamiar zjechać.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zwiększenia funkcjonalności przeglądarki oraz w celach statystycznych. W ustawieniach przeglądarki można wyłączyć ich wykorzystywanie.


Informacje na temat polityki prywatności znajdują się w zakładce O Nas > Ochrona Danych Osobowych. Zamykając ten komunikat potwierdzasz zapoznanie się z informacjami zawartymi na ww. stronie.

Media społecznościowe

Obserwuj nas:

Projekt i wykonanie - Krzysztof Paterek

© Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej w Radomiu